Modernizarea transportului în comun din București

Nu trebuie să fi mare manager la RATB ca să-ți dai seama care sunt problemele cu care se confruntă mijloacele de transport în comun. Trei probleme stringente mi se pare că are RATB-ul:

  • Numărul redus de autobuze/trolee/tramvaie și de aici rezultă problema doi:
  • Nu se respectă programul de plecare/sosire. Oamenii pierd timp așteptând mijloacele de transport în stații, autobuzele vin rar la vorbe de vârf;
  • Nu sunt benzi destule dedicate autobuzelor/troleelor. Autoturismele blochează șinele de tramvai.

În primul rând stategia ar trebui impusă de primărie. Dar pentru Primăria Capitalei prioritari sunt șoferii de autoturisme și de aici discuția devine inutilă. Dacă Primăria Capitalei trece de la vorbe la fapte, atunci bucureștenii care circulă cu mijloacele de transport în comun vor avea de câștigat.

Acum Direcției de Trasporturi din cadrul Primăriei Capitalei lucrează la un proiect care prevede un nou sistem de tarifare:

Bucureștiul va avea un sistem tarifar zonal pentru transportul public. Astfel, bucureștenii care se vor deplasa în oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun, fie ele autobuze, tramvaie sau metrou, nu vor mai plăti un preț unic per călătorie, ci tarife diferite în funcție de zona în care se vor deplasa. La sfârșitul anului trecut a fost creată și o alianță al cărei scop principal este acela de a elabora un standard național pentru o tarifare zonală în transportul public din România. Mai multe aici: b365.ro

Sistemul stabilit pentru tarifare mi se pare greoi, călătorii trebuie să valideze și la urcare și la coborâre. Din câte înțeleg această tarifare zonală este impusă de UE, dar sistemul elaborat la Universitatea Politehnică, cu toate că este oferit gratuit de către cei din urmă, mi se pare greoi și cred că trebuie găsit un sistem conform realității dâmbovițene. Poate că ar fi bine ca o dată validată cartela să poți călătorii 1 oră cu toate mijloacele de transport ale RATB și astfel poți să schimbi 2-3 mijloace de transport și plătești o dată.

Cum ar fi pentru mine transportul în comun ideal:

  • Să știu ora la care vine mijlocul de tranport în comun în stație sau la orele de vârf să vină din 5 în 5 minute;
  • Urcarea în autobuz să se facă doar pe la ușa din față și să fie niște tunicheți ca la metrou și dacă nu introduci cartela să nu poți urca;
  • Să fie benzi dedicate autobuzelor/troleelor, măcar în zona marilor intersecții, unde se produc de obicei ambuteiaje, iar Poliția să fie în zonă și să-i amendeze pe cei care nu respectă această regulă.

Dacă RATB reușește să implementeze aceste 3 lucruri poate să facă și floricele gen cost pe zone, montare gps-uri pentru a ști unde se află mijloacele de transport în comun.

lumini-356001_640

Lumini/Foto pixabay.com

 

Ți-a plăcut acest articol? Distribuie mai departe!
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentezi?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *