Bicicliști pe linia de tramvai. Cât de sigur este?

În 2017 am avut un accident cu bicicleta, mergând pe linia de tramvai. Eram la Gara de Nord și mergeam spre pasajul Basarab. Aveam în față o mașină de salubritate, care stropea trotuarul. Nu am avut răbdare să stau în spatele ei și am depășit-o pe linia de tramvai. 

În momentul în care m-am reîncadrat pe banda de lângă bordură, traversând șina de tramvai, am alunecat. Mi-a fugit bicicleta de sub fund, iar eu m-am dus târâș 1,5 metri. Dacă mașina de salubritate accelera, atunci mă putea lovi, dar șoferul a fost pe fază și a oprit. Se uita și el buimac la mine. 

Eu m-am ridicat în câteva secunde (aprox. 5), am preluat bicicleta care se oprise într-un tomberon. Adrenalina era la nivel ridicat. În plus, eram și uluit că mi se întâmplase așa ceva.

Ce s-a întâmplat? Roata din spate mi-a fugit pe linia de tramvai. Cu roata din față am abordat corect șina, dar nu și cu roata din spate. Trebuia să mă ridic din șa atunci când traversam linia de tramvai.

Nu sunt un biciclist începător. Este drept că pe traseul pe care îl fac zilnic cu bicicleta nu merg pe linia de tramvai. Doar o traversez perpendicular. Am vorbit și cu alți bicicliști despre această pățanie și concluzia a fost că e greu să controlezi bicicleta pe linia de tramvai.

Aducem povestea la realitatea zilei

”Sustinem si posibilitatea intrarii biciclistilor pe spatiul dedicat circulatiei tramvaielor” a declarat primarul Firea, potrivit Hotnews.

Mi se pare normal ca bicicliștii să poate circula pe drumurile unde există doar o linie de tramvai și pe unde circulă autoturismele. Dar este aberant să pui bicicliștii să circule pe linia de tramvai închisă traficului auto. De ce a fost blocat traficul auto? Pentru ca tramvaiele să circule cu viteză!!! Și acum tramvaiul va sta în spatele unui biciclist care nu poate să meargă mai repede de 25 km/h? Cum va aborda biciclistul șina de tramvai atunci când va schimba direcția de mers? 

În plus, este interesant că PMB susține ca bicicliștii să circule pe spațiul dedicat tramvaielor, dar este interzisă circulația bicicletelor pe banda dedicată autobuzelor/troleibuzelor.

Tot anul trecut am avut un incident cu un șofer de autobuz  – linia 601, care a vrut să dea peste mine pentru că nu am voie pe banda dedicată autobuzelor. Se întâmpla pe b-dul Regina Elisabeta, direcția Kogălniceanu – Universitate. Tipul era foarte nervos. I-am recomandat să fie la fel de recalcitrant și cu șoferii mașinilor care trec pe acolo. Majoritatea mașinilor care circulă pe interzis au numere PLB (Poliția Locală București), probabil că se grăbesc să ajungă la apel (se întâmplă până în ora 8).

Ți-a plăcut acest articol? Distribuie mai departe!
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentezi?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.