Care e treaba cu comenzile de pe Aliexpress.com?

Am început să comand de pe Aliexpress.com cam de o jumătate de an și pot spune că sunt mulțumit. Prețurile sunt bune și niciodată nu s-a întâmplat să nu îmi fie livrat un produs. Am început cu comenzi mici, de 4-5 euro, iar cea mai mare comandă a fost de 50 euro. Nu am plătit taxe vamale!

Ce este Aliexpress.com?

Aliexpress este un site chinezesc care face parte din grupul Alibaba. Pe Aliexpress găsești absolut orice, de la haine, mobilă, jucării și până la accesorii de mașini sau telefoane.

Cum se face plata?internet-1026467_640

Plata se face online. Nu se poate plăti la livrare.

Costul și durata transportului?

Până acum am comandat doar produse care aveau transport gratuit (Free Shipping to Romania via China Post Registered Air Mail). Transportul prin Poșta Chineză durează minim 2 săptămâni. Eu am așteptat între 2 și 4 săptămâni pentru un colet. Dacă doriți ca transportul să dureze mai puțin, puteți alege altă companie de curierat, ex DHL, dar costul transportului va fi de minim 50 euro.

Ce urmează după ce se dă comandă?

După ce se face plata, timp de maxim 24 de ore este evaluată modalitatea de plată, iar apoi furnizorul va procesa comanda. Procesarea comenzii poate dura câteva zile, dar nu mi s-a întâmplat ca procesarea să dureze mai mult de 2 zile. După etapa de procesare urmează livrarea comenzii. Până la momentul primirii comenzii aveți o perioadă de protecție (Purchase Protection), care durează 60 de zile din momentul în care se expediază produsele și până când cumpărătorul primește produsele comandate. Dacă trec aproximativ 50 de zile și comanda nu este livrată, unii comercianți prelungesc perioada de protecție.

Unde veți primi produsele comandate?

Dacă atunci când ați făcut comanda ați ales transportul prin Poșta Chineză atunci veți primi un aviz de la Poșta Română în care sunteți invitat să vă prezentați pentru ridicarea coletului. Dacă ați ales livrarea prin DHL, atunci veți fi contactați de DHL, bogaților!

Lucruri importante pe care trebuie să le știți:

  • Vânzătorii chinezi, fie ei persoane fizice sau juridice, sunt foarte atenți cu rating-ul lor. Fac orice ca să nu le dai rating mic. Pentru asta sunt capabili să îți mai trimită încă o dată marfa, în cazul în care nu a ajuns la cumpărător.
  • Puteți să adaugați produse în coș și apoi să urmăriți când scade prețul . Există riscul ca produsul respectiv să se vândă, dar cine nu riscă, nu câștigă.
  • Atenție, și cumpărătorii au rating-uri!
  • Îi puteți ruga pe vânzători să scrie pe pachet Cadou sau Gift, dacă vreți să vă asigurați că nu veți avea probleme cu vama.
  • În cazul în care comandați mai multe produse de la diferiți comercianți, să nu vă așteptați ca produsele să vină toate în același timp!
  • Citiți cu atenție părerile celor care au mai comandat.

Ce mi-am comandat până acum?

Mi-am comandat foarte multe chestii pentru ciclism: huse de protecție, pelerină de ploaie, cagulă ciclism, faruri, stopuri, tricouri, jucării, folie de protecție pentru smartwatch, etc. Până acum am fost foarte mulțumit de produsele comandate și în special de prețurile lor.

O experiență interesantă a fost aceea în care urma să se încheie perioada de protecție, i-am contactat pe cei de la firma respectivă să le spun că nu a sosit produsul. Ei mi-au spus că prelungesc perioada de protecție și că nu trebuie să îmi fac griji că vor sosi. Și comanda mea a sosit. Le-am dat feedback pozitiv și ei nu au mai zis nimic. La trei săptămâni primesc un aviz să mă prezint la Oficiul Poștal de pe Calea Văcărești pentru o comandă. De fiecare dată am primit aviz să mă prezint la Oficiul Poștal din zonă, dar nu știu de ce acum trebuia să mă duc pe Calea Văcărești. Surpriză, chinezii îmi mai trimiseseră încă o dată comanda! Concluzia: atacați problema cu încredere!

Ți-a plăcut acest articol? Distribuie mai departe!
  •  
  •  
  •  
  •  

Comentezi?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *