După ce au distrus economia țării, politicienii au o nouă misiune: să distrugă infrastructura!
Astfel, Guvernul Ponta a aprobat un memorandum ce prevede ca rețeaua națională feroviară să se reducă la aproximativ 6.200 km (sau 10.000 de kilometri de linie desfăşurată, faţă de 20.000 de kilometri, câţi sunt în prezent). Urmează să fie închiși peste 4000 de km de cale ferată. Memorandumul a fost redactat de o firmă de consultanță din SUA.
Care este motivul invocat pentru închiderea a 4000 km de cale ferată? Pe acești kilometri nu se mai pot face investiții, considerându-se că durata de amortizare a investițiilor este mai mare decât durata de exploatare.
Iată de ce cred că această decizie este de-a dreptul aberantă:
- Peste tot în lume se dezvoltă infrastructura, doar la noi șinele de cale ferată se dau la fier vechi.
- Acest memorandum a fost făcut de o firmă din SUA, într-un birou, probabil din New York, fără ca CFR să fie consultat și fără să se știe realitatea.
- Presupunem că în 2014 acești 4000 de km nu aduc profit, dar de unde știm care va fi situația în 2020?
- Aceste șine de cale ferată pot fi de real folos în perioadă de război.
- Anumite linii de cale ferată pot fi profitabile în sezonul de vară sau în sezonul de iarnă.
- Oare de ce trebuie să fie desființați chiar 4000 de km? De ce nu se desființează 500 km și se așteaptă o perioadă pentru a se vedea rezultatul?
Guvernul poate găsi o firmă de consultanță din Mozambic care să ne spună să închidem toate șinele de cale ferată, iar apoi să ne dăm foc.
Mi-aș dori ca politicienii să aibă acțiuni și la operatorii feroviari privați, nu doar la firmele de transport persoane cu autocare/microbuze.