Trenuri pentru Bucuresti

http://4.bp.blogspot.com/_YtH7HQKRjhQ/SXQr-ADNWnI/AAAAAAAAF1c/IA4y0AXPz3U/s1600/logo-ter.jpg

Proiectul TER (Tren Expres Regional), iniţiat în 2007 de către doi tineri arhitecţi, Andrei Egli şi Andrei Fufezan, propune un sistem de tren urban pentru Bucureşti.
Ce este trenul urban? Este mai mult decât un simplu metrou de suprafaţă. Este acel tip de tren care face legătura între centrele oraşelor şi sateliţii lor, traversând în multe cazuri oraşul de la un capăt la altul. Trenul urban funcţionează în paralel cu metroul şi cu trenul de mare distanţă, parcurgând distanţe medii, de până la 60 de kilometri.
Exemple de trenuri urbane? RER la Paris, S-Bahn în multe oraşe germane, în Viena şi în Zürich, HEV la Budapesta, SKM la Varşovia (inaugurat în 2007), S-Tog la Copenhaga, şi multe alte reţele în întreaga lume.
Care sunt avantajele trenului urban? În primul rând, parcurgerea de distanţe medii, pe care sistemele de metrou nu le pot parcurge, şi conectarea unor localităţi limitrofe cu oraşul. În al doilea rând, independenţa faţă de sistemul rutier – trenul urban nu traversează bulevarde, nu trece prin intersecţii, nu depinde de semafoare şi de traficul rutier. În al treilea rând, costurile mult mai mici de construcţie şi întreţinere comparativ cu metroul – trenul urban operează la suprafaţă, cu mici excepţii în zonele centrale ale oraşelor, deci nu necesită lucrări complexe de excavaţii, ventilaţii subterane, etc. Nu în ultimul rând, trenul urban foloseşte o infrastructură existentă, în cazul Bucureştiului, în proporţie de circa 90%, fapt care nu reclamă exproprieri sau demolări.
Un alt avantaj este poluarea minimă generată de acest trenul urban, care este un tren electric.

TER pe Facebook

Ți-a plăcut acest articol? Distribuie mai departe!
  •  
  •  
  •  
  •  
Ultimele comentarii
  1. pda
  2. tykryt

Comentezi?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.