În relația bicicliști-șoferi, cei din urmă îi înjură pe primii. Clasic. Ură și înjurături!
Eu sunt și șofer și biciclist. Mulți români nu înțeleg de ce ai alege să te deplasezi cu bicicleta dacă ai mașină acasă și bani de combustibil. Da, e greu…
Dacă timp de 2-3 ani am preferat să vin cu mașina la serviciu, de anul trecut am făcut trecerea la bicicletă. Astfel, când timpul o permite, trec la pedalat. Pistele de bicicliști, alea de pe trotuar, m-au încurajat să aleg mersul pe bicicletă, apoi am început să merg pe carosabil. La început cu teamă, apoi am prins tupeu și frica a dispărut! Pe pistă pierdeam foarte mult timp din cauza pietonilor și a calității îndoielnice al asfaltlui.
Dacă nu încerci, nu ai cum să știi. Așa am ajuns să merg cu bicla pe carosabil și i-am învățat și pe alți doi colegi bicicliști să meargă pe trotuar. Și lor le-a trecut frica.
La fel cum te lași de fumat și treptat ajungi un militant împotriva țigărilor, așa m-am îndrăgostit și eu de biciclete și pe unde merg vorbesc de utilitatea trecerii pistelor de pe trotuar pe carosabil. Treptat se va întâmpla și lucrul acesta, dar este important să se întâmple cât mai repede.
Dar cât timp la Administraţia Străzilor se vor afla capete pătrate care dau astfel de declarații nu se va întâmpla nimic:
„Nu s-a mai investit niciun leu în piste pentru biciclişti. Deocamdată, priorităţile Bucureştiului sunt şoferii. În Bucureşti sunt peste 2 milioane de maşini, iar biciclişti avem sub 1%. Nu avem o cultură pentru bicicletă cum au nemţii, austriecii, belgienii” a declarat Carmen Dincă, reprezentant al Administraţiei Străzilor, autoritatea însărcinată cu amenajarea şi administrarea pistelor de biciclete în Bucureşti.
Precizare: În 2008 s-au investit 10 milioane de euro. Atunci bicicliștii erau o prioritate, iar în 2012 nu mai sunt. Frumoasa involuție.
Dar să vedem ce mai zice duduia, care mă mir că nu este reprezentanta fetelor de pe centură, la ce declarații dă:
„Şoferii de RATB sunt şi aşa foarte deranjaţi de motociclişti. Dacă mutăm şi bicicliştii pe carosabil o să iasă măcel, pentru că nici şoferii, nici bicicliştii şi nici motocicliştii nu se respectă în trafic” – Carmen Dincă, Administraţia Străzilor
Ce-ar zice tanti de la străzi dacă ar promova transportul alternativ?
Altă declarație în care ne dăm seama că tipa de la Străzi și-a ratat cariera:
„E complicat să faci educaţie bucureştenilor, Bucureştiul fiind un oraş extrem de greu de gestionat din punct de vedere comportamental, fiind un amestec de provinciali veniţi din toate zonele ţării” a punctat reprezentantul Administraţiei Străzilor.
Declarațiile au fost preluate dintr-un articol de pe b365.ro. Vă recomand să-l citiți.
Mircea Vasile Petrescu
Man, se pare ca nimic nu e intamplator.
Am gasit acest blog prin articolul cu Plevna, cu trenul. Si parerea mea este la fel despre garile si trenurile lor.
Ma bucur foarte mult ca si tu esti biciclist ca mine, si eu am inceput acum cativa ani, inainte nu stiam deloc sa merg, acum merg la servici, in weekend sau mai oriunde cu ea. In weekend desi e cam frig vreau sa mergem la Svishtov vizavi de Zimnicea si ma uitam la autocar ca poate extindem pana la Plevna.
Si eu militez pentru piste pe carosabil si calatoresc pe bicla, practic imi fac concediile pe bicla.
Poti citi mai multe pe http://www.pedalez.ro
Astept comentarii si sugestii, poate iesim si la o tura cu bicla 😀
tykryt
ma bucur ca militezi pentru mersul pe bicicleta. interesant site-ul tau pedalez.ro. m-am abont.
momentan nu mai ies cu bicicleta pentru ca e prea frig, dar cum se incalzeste dam o tura 🙂